utorok, 9. februára 2016

Interview alebo rozhovor s mladou mamičkou #2


MARTINKA,
Po prvom úspešnom článku(dala som si už pozor na gramatické chyby za čo sa ospravedlňujem a trepem hlavu o stenu, že ako mne bud. učiteľke sa toto môže stať :D) Teraz som vyspovedala druhú mamičku Martinku, ktorá žije na neďalekom ostrove. Tak prečítajte si jej reakcie. 



Ako sa voláš?, koľko máš rokov?.., vlastne napíš niečo o sebe nejakú stručnú charakteristiku, aby sme vedeli o kom čítame 
 Volám sa Maťa mám 20 rokov (v máji 21) a žijem v Anglicku už cca 4 roky.
   
Aká bola prvá tvoja reakcia, keď si sa dozvedela, že si tehotná ?
Moja reakcia? Prvé tehotenstvo bolo plánované takže celkom v pohode.Pri tom druhom neplánovanom to bolo horšie otehotnela som keď mal prvý syn 4 mesiace takže moja reakcia bola, že som si spravila 6 testov a ani jednému som nechcela veriť, následny plač nakoľko som mala stále traumu z prvého pôrodu a potom na druhý deň som to brala už ako tak v pohode potrat ma nenapadol i keď mi hlavou preblesli rôzne myšlienky, ako to zvládnem s dvoma malými deťmi.

Reakcia rodičov, okolia, tvojho partnera? 
Reakcia rodičov? Hrozná. Otec to ešte ako tak zniesol (oznámenie prvého tehu) moja mama sa so mnou nerozprávala 4mesiace. Pri druhom tehu skoro dostali porážku,ale už to nebrali nejak tragicky. Okolie som nikdy nijak neriešila takže na to vám asi neodpoviem a partner? Pri prvom tehu neveril až kym mi brucho nenarástlo, ale tešil sa samozrejme. Pri druhom oznámeni bol viac vystrašený tiež.

Aké máš pocity z toho, že si mamička? 
Pocity?Neviem. Nedá sa to opísať. Pre mňa je mať takto skoro deti to najlepšie čo som mohla spraviť a som šťastná, že už mám svoju vlastnú rodinu i keď takto skoro.

Čo by si odkázala druhým budúcim mamičkám ?
Čo by som odkázala? Tak hlavne pevné nervy a potom aby si nikdy nemysleli, že nie sú dobré matky (ja som si to zo začiatku veľa krát myslela hlavne, keď malý plakal a ja som nevedela prečo. Nevedela som ho utíšiť a tak) lebo nech robíte čokoľvek vždy budete pre to vaše drobča tá najlepšia mama na svete.
 
Ako si si užívala tehuľkovanie? (pocity, tvoje nálady, správanie...) V čom je to iné aké to bolo pred tým
 Prvé tehu bolo bezproblémové a fakticky som si ho užívala. Druhé bolo pre mňa hororové tehotenstvo. Nevoľnosti, hospitalizácie v nemocnici, bolesti a s tým veľkým bruchom ešte behať okolo prvého dieťaťa. Ťažké to bolo veru.. Nálady som nikdy nemala také žeby som sa smiala a zrazu plakala akurát moje chute boli všelijaké. Jedla som na kilá sladkosti a nemohla som prestať v noci pod vankúšom mi šušťali papieriky od sladkosti (ja som asi aj v spánku jedla)

Čo zaberá na tvoje dieťa keď plače? 
Keď plače? Cumeľ a harry potter 1, starší nie je mojkací tip. Pre mladšieho pomáha na 220% šatka.

Ako si vychutnávaš chvíle, keď si sama bez dieťaťa ? 
Ešte som sama bez dieťaťa nebola. 
 
Keď si unavená, tak čo pre to robíš aby si si oddýchla? 
Nič. Priateľ pracuje len v noci a cez deň spí. Takže nemám moc kedy oddychovať, ale sem tam keď sa podarí uspať obe deti naraz si s nimi zdriemnem i ja.

 Ako si uspávala dieťa, keď išlo večer spať? 
Nikdy neuspávam. Okúpem, nakŕmim, pomojkám, uložím a spí. Tak je to pri oboch. A ked plačú dám dudu a spia.. Mladšieho sem tam uspávam v šatke keď ho bolí bruško.
 
Čo je najťažšie na mamičkovaní ?
Najťažšie? Tá nespavosť, únava, večný strach o tie deti.
 
Ako by si opísala jednou vetou svoju materskú dovolenku?
Jedným slovom to opísať neviem ale jedno viem ze pri jednom dieťati to dovolenka bola pri dvoch o dovolenke hovoriť nemôžme.

Niečo vtipné zo života tvojho dieťaťa ?
Niečo vtipné? Tak napríklad keďže žijem v UK u nás je často vidieť muslimky zahalené od hlavy po päty a raz išla okolo celá v čiernom a Tobias sa rozplakal a kukol na ňu a že "bubu" tota na neho tak kukla že keby bol mlieko ta skysne neviem či rozumela ale pravdepodobne si domyslela.

Stal sa ti už trapas nejaký keď si bola v spoločnosti so svojím bábom?
Hej, keď som vybrala v strede mesta Tobiasa von z kočiara nech chodí a on posratý až na bunde.


Aký máš názor na mamičky, ktoré koja na verejnosti ? 
Za prvé ja kojím na verejnosti a môj názor je taký, že keď chlap naproti môže tiskať do hlavy hamburger, dieťa môže piť mlieko. Ale zas stalo sa mi raz že bola žena v banke vytiahla cicku a kým dieťa priložila, tak normálne gejzír jej striekal to bolo vážne už moc. 

Stretávaš sa aj s inými mamičkami v tvojom okolí ? 
Nie lebo v okolí snáď ani žiadna nieje.

Čo máš najradšej na správaní svojho dieťaťa? 
Najradšej na správaní??? Že je priateľský, vždy usmiaty (až na zubné obdobie).

S čím  sa najradšej hraje a čo najradšej robí? 
Najradšej má autíčka to je jedno aké a točí s kolieskami a ešte lopta ho baví.

Čo robí tvoj partner, keď je sám doma s dieťaťom ? 
Neviem ešte s nimi sám nebol. 

 



Ďakujem za prečítanie a Martinke a jej celej rodinke prajem veľa zdravíčka posielame pusu na ďaleký ostrov ♥

8 komentárov:

  1. super článok ! idem prečítať ďalšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásny, nápaditý článok ako aj celkovo blog! :)

    Na mojom blogu práve prebieha Giveaway s Weledou a budem veľmi rada, ak sa zúčastníš :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Musím uznať, že si použila skvelé otázky :) Chlapček je strašne zlatý... :) Kika – Blog for smile

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fúha, teda ak ty budeš niekedy učiteľka, tak to boh ochraňuj tie deti. Skús sa gramatike a štylizovaní ešte trochu povenovať 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tieto odpovede mi väčšinou posielajú z mmobilu takže celý text musím dávať do správneho tvaru, ale ďakujem za upozornenie dám si na to pozor ;-)

      Odstrániť

ďakujem za každý komentárik♥