streda, 24. februára 2016

Moms diary #2

Drevené alebo plastové hračky? 
Vyberáš hračky pre svoje dieťa. V obchodoch je ich mnoho, či už rozvojové, zábavné alebo didaktické. Ja som zástanca za drevené s priateľom, aj keď má doma Ell aj ja no snažíme sa presadzovať drevo-už len preto, že je to ekologické a neobsahuje to rôzne toxicity. No samozrejme, že sú aj drahšie, ale čo nezrobíme pre svoju dcérku? Inšpirovala som sa internetom tak poďme to porovnať: 

 


PLASTOVÉ HRAČKY:
- v prvom rade sú lacnejšie ako drevené
- ich výroba nie je náročná, čiže materiál sa rýchlo produkuje
- pre deti je zaujímava pestrosť tvarov  a  farebnosť 
- plastové hračky sú ľahké, čiže menšie riziko ublíženia si 
- nevyžadujú žiadne praktické ošetrenie 
- predstavujú riziko toxicity, ide hlavne od tých výrobcov, ktorí nie sú overený(ázijské krajiny a pod.)
- sú krehké, toxické a neekologické

DREVENÉ HRAČKY: 
-  majú dlhšiu trvácnosť ako plastové 
- čo je smutné na tom, že sú drahšie, všetko čo je dobré pre deti tak je drahé :/ 
- kvalitný PRÍRODNÝ MATERIÁL, je odolný voči zubu časom, a tým je odolnosť hračiek trvacnejšia. 
- nesú v sebe tradíciu a reprezentujú minulosť 
- sú EKOLOGICKÉ
- drevené hračky označené FSC, čo znamená, že sú zdravotne neškodné
- dokonale recyklovatelné 
- rozvíjajú fantáziu, predstavivosť a vizuálne cítenie. 
- pri hraní s drevenými hračkami potrebujú viac vymýšľať a improvizivať. 
- narozdiel od plastov sú ťažké 
- drevené hračky je vždy vyberať s ohľadom na vek dieťaťa. 

zdroj: montessori aktivity
Dala som anketu mamičkám, ktoré odpovedali takto:
  1. mamička - Ja mám radšej drevené,  prídu mi viac eko a pevnejšie viac vydržia, ale nakoľko sú väčšinou ťažké a mala rada veci hádže máme kopec plastu bohužiaľ. 
  2. mamička - Máme oboje. Lebo sme podostávali. Nekupujeme hračky, lebo tie čo deti dostali nestíhame odnášať potajomky z domu.
  3. mamička -  Máme aj drevené aj plastové hračky.
  4. mamička -  Máme aj aj.. drevené sa mi zdaju lepšie aj keď samozrejme sú drahšie.
  5. mamička -  Obidvoje hlavne nech sa dieťaťu páčia.
  6. mamička -  Podľa mňa drevené -je to predsa prírodne a neviem viac k nim inklinujem, aj ja ako malá som ich mala a čo si všímam aj malého, tak skôr uprednostňuje drevené a určite aj kvalita ne lepšia, pevnejšia, takže za mňa drevené i keď sú bohužiaľ drahšie, ako plastové, čo je dosť smutné, kedže je to v podstate príroda, ale TASR na druhej strane je pravda, že je to ručná práca a tu si treba oceniť.
  7.  mamička - Určite drevené, celkovo nemám rada plast a úplne že najhoršia je kombinácia plast+ružová. Mala teraz dostala také odrážadlo, keby ho nemala tak rada tak jej ho schovám.
    Som rada, že som napísala o tomto článok, vy ste zástanca čoho ? Drevo či plast? 

4 komentáre:

  1. No my máme iba zdedené veci, poväčšine plastové, ale nie z trhov a podobne, iba certifikované z obchodov. Po štyroch synovcoch a jednej neteri som povedala, nech nikoho ani nenapadne mu niečo kupovať. Každý mi tu nosí mechy hračiek a oblečenia, tak to servírujeme po kúskoch. Jednu vytiahneme, jednu odložíme. Ale neodpustila som si a na Vianoce dostal dreveného hombacieho koníka, a drevenú ťahaciu zebru. Takže zdedené máme plastové, nové iba látkové a drevené. Ale len po mojom schválení, lebo si môžeme otvoriť hračkárstvo alebo detský kútik :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to aj my tak dostavame od vsetkých daktore mala po mne po priatelovi inak awsi 3 roky nemusím nič kupovať :D , hračky sme jej potriedili a povedali ze radsej také drevene ako plastové :D

      Odstrániť
  2. My máme jak ty tak ony. Nějaké dřevěnné vláčky, kostky, stavebnice. Ale i plastové kostky. Jako dospělá raději šlápnu na plast jak na dřevěnnou kostku, to dost bolí.. Stejně tak raději při hře dostanu plastovou kostkou do hlavy než tou ze dřeva :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. heh super komentár mne sa to este nestalo až kým nestupím na drevenu stavebnicu :D: D

      Odstrániť

ďakujem za každý komentárik♥