utorok, 1. marca 2016

Moms diary #3

PAMPERSKY alebo LÁTKOVÉ PLIENKY? 

Plienka je hlavá súčasť výbavičky pre naše dieťatko. Dnešná výhoda je v tom, že už nemusíme tak ako naše babičky, prababičky vyvárali, prali, žehlili... a používali klasické látkové plienky. My sme začínali tými "vraj" najlepšími a to PAMPERSKAMI, neviem či sa platí za značku alebo za čo no u nás sa neosvedčili, no asi tak po 5 mesiacoch sme prešli na BABY LOVE (kupované v DM-drogérií) také tie veľké balenia po 80-100ks, no teraz po novom kupujeme BABYLOVE NATURE EKO, keď je akcia tak zoberieme to veľké balenie. A hlavne ide o to, že žiadne pridané vône, žiadna chémia!... Chceli sme prejsť na látkové plienky, ale sme sa rozhodli no načo tak neskoro? Tak sme ju začali učiť na nočník a musím povedať, že sa to oplatilo, ako som spomínala už v nedávnom článku, doteraz sa pýta na nočníček, keď jej treba, takže sme veľmi radi , že sme takto pokorčili.




Aké sú to EKOPLIENKY od DM Babylove nature? 
  • Bez latexu, dermatologicky testované, netestované na zvieratách! 
  • Celulóza z FSC, obnoviteľných lesov, bez chlóru, bielená na báze kyslíka, 
  • 3vrstvové savé jadro, 100% bez chlóru.
  • Veľkosť a tvar plienky sa nemení. 

♥ pre spokojný spánok ♥

Opýtala som sa aj mamičiek, aké používajú:
  • 1. mamička - ja určite pampers, no kto by sa s tým babral denne prať, žehliť, ukladať, ale prečo si neuľahšiť život? 
  • 2. mamička - My sme používali látkové, len 2 mesiace,aj kvôli baleniu naširoko.
  • 3. mamička - Ja tiež za pampersky,nad látkovymi som ani neuvažovala.
  • 4. mamička -  Ja látkujem už druhého drobca a čistá paráda. Určite lepšie k pokožke, ako tá ropa čo je v jednorazovkách a ešte ma to výjde v konečnom dôsledku lacnejšie.
  • 5. mamička -  Určite Pampersky na bežné použitie, ale určite látkové na odúčanie.
  • 6. mamička -  Pampersy, nikto by ma nedonútil babrať sa s látkovými, komplikovať si život
  • 7. mamička -  My pampers zelené alebo teraz po novom na deň lidl a keď bola malá z pôrodnice šla z Bella happy a doma ju čakali prémium care, ale prešli sme na tie čo som písala Bella boli pre mňa.moc hrubé a prémium zas drahé zbytočne teraz som.spokojná i keď má.mrzi to látkovanie, ale nešla by som do toho ale kupujem tréningové na odúčanie.
  • 8. mamička -  Naša voľba pampers , z pohodlnosti. Nemám čas vyvárať a žehliť tonu plienok denne... A značka - dlho sme používali lidl plienky. boli super. ale teraz sme prešli na DM plienky. pampers značku sme dostali 3x do daru a len problémy sme mali, tak sme posúvali ďalej....a pre druhé bábo budem kupovať už len DM....


 JEDNORÁZOVÉ PLIENKY:
  •  nenáročnosť a jednoduché použitie 
  • vyhodia sa do koša po použití
  • nemusia sa nijako špeciálne skladať, ťiadne žehlenie alebo pranie
  • je to veľká finančná záležitosť(aj keď sú lacnejšie a drahšie, ale sú to vyhodené peniaze nie lacné...)
  • sú 100% recyklovateľné samozrejme tie EKO plienky, ak nie tak prispievate k hromadeniu odpadu, ktorý sa ani za niekoľko desiatok rokov nerozloží (vlastne to trvá cca 200 rokov) 


LÁTKOVÉ PLIENKY:
  • sú zmodernizované a oveľa jednoduchšie používanie,
  • sú zdravšie, ekologickejšie, aleternatívne oproti jednorázovým. 
  • ich praním sa spetrubuje určitá energia a pracie prostriedky, 
  • pranie mydlový sliz (vyrába sa z mydla na pranie a vody, prípadne ďalších prísad)
  • veľká úspora peňazí. 
Rada nakoniec :D
A čo vy mamičky/blogerky, aký názor máte na TO alebo na TO, poprípade aké používate? 

14 komentárov:

  1. My cez deň už nočníkujeme, aj keď sa nám sem tam ešte stane nehoda, ale to je v poriadku. Ale inak máme látkové. Tie nové sú super, iba operieme dáme na slniečko. Netreba žehliť, ani vyvárať. Používame len eko prášky, tým že už ciká do nočníka, nemusíme prať často. A iba keď ideme niekde na výlet použijeme BABYLOVE eco, alebo Moltex, čisto eko...ešte aj kompostovateľné. Prírodu máme len jednu...prečo ju zahlcovať odpadom?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. My používame od začiatku jednorazovky.. ja som mama pohodlná a akosi som rada za všetky tie dnešné vymoženosti.
    Doposial sme nemali so žiadnymi problemy, no najviac sa mi osvedčili Babylove a Pampers zelené. A aj plienky z kauflandu su dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no tie babylove sa aj nám osvedčili :)

      Odstrániť
  3. Jsem velmi ráda, že se ti líbil muj článek. Píšeš pěkně moc se mi taky líbí tvůj článek. Mamina ještě nejse, ale pěkně se to čte . :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zaujímavý článok :) Moja mama pri mne a mladšej sestre používala prevažne látkové, no pri najmladšej používala jenorázovky a pochvaľovala si ich :) Akurát tá cena je nevýhodná a bolo potrebné naraziť na kvalitné :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. šaK u nás na slovensku je to tak že za kvalitu platíš viacej :D

      Odstrániť
  5. Naozaj zaujímavý článok! :) Máš naozaj krásny dcérku (a má skvelé meno! ♥)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj ako naučiť 1,5 ročne dieťa na nočník? Moja tam neostane sedieť ani sekundu. Môžeš mi niečo poradiť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najlepsi sposob odplienkovania jednoducho dat dole plienku nechat len volne behat alebo dat puncosky potom ked sa pocika tak jej vysvetlit ze to nesmie robit ze ma ist na nocnik, potom to dietatu nejako zacne vadit ked je stale mokra a uz sa samo bude pytat ....cize odplienkovanie, teraz moja dcerka ma aj plienku ale uz sa pyta na nocnik sama ;) drzim palce !

      Odstrániť
    2. a za ako dlho sa naučila na nočník? :)

      Odstrániť

ďakujem za každý komentárik♥