sobota, 23. apríla 2016

Mladý rodič/mladá mamička

Pekný večer vám prajem, 
ako ste si mohli všimnúť zmenila som od základov dizajn blogu. Konečne som sa v ňom našla a som s ním naprosto spokojná. Je to šablona, ale je dosť upravovaná tými obľúbenými HTML kódmi. Zmenila som aj obrázok blogu na ktorý som pyšná .
Dieťa si vraj svojich rodičov nevyberá. ALE - Raz som čítala knihu a tam bolo: " Prečo si tvoje dieťa práve teba vybralo za matku?" hm, dlho som nad tým rozmýšľala až som došla k tomu, aby ma mnohému naučilo. Trpezlivosti, oddanosti, pracovitosti a vnímanie jednoduchého sveta v úplne jednoduchých súvislostiach. Tento článok bude zameraný na mladých rodičov z pohľadu nie mňa ani nijakej mamičky alebo otca, ale z pohľadu mojich priateľov, známych i naznámych ľudí, dala som na sociálanej sieti také 3 otázky, ktoré ma zaujímajú. Urobila som z toho - nazvem to: interview with young people (som zvedavá koľko blogeriek inšpirujem k tomuto ako naposledy - interview s mladými mamičkami:D) Takže poďme na to: 

1. Čo si myslíte o mladých mamičkách/rodičoch ? 
2. Myslíte si, že prišli o niečo v živote? 
2. Kedy si plánujete založiť vy rodinu ?



Borka T.: "Keďžee som mladé dievča nemôžem pozerať na mladé mamičky s nejakým premotivovaným názorom. Poznám ich pár v mojom okoli (include you)takže mi utvorili názor - Je veľmi pozitívny, ak sú dvaja ľudia shopní zahrnúť láskou k nemu, a aj laskou ktorá je medzi rodičmi potom sa dajú zniesť aj všetky nástrahy života a výchovy dieťaťa ako mladý rodič. I keď v tejto dobe je to myslím si, že trochu ťažšie, čo sa týka zaopatrenia po finančnej stránke lebo zasa z lásky sa dieťa nenaje aj keď jej je dosť. Ale toto je už chyba v štáte a v sociálnej a zdravotnej starostlivosti."
Lenka B.: "1) o mladých mamičkách si nemyslím vôbec nič.
(smile)niekedy to bolo úplne normálne, že ženy mali deti v 18-tich rokoch. Ja som si to síce nevedela predstaviť, aby som mala dieťa tak skoro, ale to skôr z toho dôvodu, že som si myslela, že by som výchovu dieťaťa ešte nezvládla. To však neznamená, že by som odsudzovala iné mladé mamičky. Majú môj obdiv, že to zvládajú (sm 2) nemyslím si, že by o niečo prišli. Možno o trochu voľného času a zábavy ako "za mládi" (grin),ale to nie je nič v porovnaní s tým, koľko pozitívneho im ich dieťa môže do života priniesť. a na druhej strane, kým budem rodiť ja, oni už budú mať "veľké deti" a začnú si opäť užívať trochu viac, zatiaľ čo ja budem nad plienkami.(grin)Ale po pravde niekedy by som môj terajší vysokoškolský život vymenila aj za tie plienky.(grin) 3) po vysokej škole, niekedy okolo 26-27 roku... ale čo by to bol za život, keby šlo všetko podľa plánu... takže počítam s tým, že to môže byť aj skôr, ale aj neskôr.
Kristin S.: "Myslím si, že byť mladou mamičkou je veľkou výhodou. Pretože keď bude staršia keď bude vnímať viac svet a okolie myslím si že budú si viac rozumieť. Neprišli o nič, mať svoje vlastné dieťa je ten najkrajší dar. Veľa ľudí hovorí že je to nezodpovedné, pretože dieťa nevstupuje do zabezpečeného prostredia bývanie a tak ďalej... Ale všetko sa dá zvládnuť keď sa chce! Ja sama chcem mať bábo skôr ako je to pre niekoho "normálne" ale priateľ ma od toho odhovára..na druhej strane je to aj nevýhodou v tom že nemôžeš odísť do zahraničia a odrobiť si prácu za slušné peniaze.. Ale stále si myslím že nikto o nič nepríde ak bábo príde skôr ako by malo, no vždy príde vtedy keď má.. A nebude to náhoda bude to tak lebo to tak má byť! obdivujem ťa to ako to zvládaš.. Škola a tak si super mama to určite. Rodinu si založiť neplánujem,neuvažovala som nad tým keď to príde tak to príde!
Zuzana H.: "Myslim si že aj napriek mladému veku ľúbia svoje deti, a nieje to nič strašné, normálna vec a nemám nič proti tomu. Dieťa je dar a ak ho človek má,tak ma všetko na svete ,má prečo žiť a to je najviac. Určite ak budem dostatočne zabezpečená, aby som dieťatu dala všetko, riešiť to nebudem presne vypočítavať,pride to keď príde ale určite až po skončení školy."
Monika S.: "myslím si že je daleko lepší mít dítě dřív protože maminka má víc nervů a chuti se o dítě starat.vůbec právě naopak, člověk je nucen dospět a naučit se zodpovědnosti. S úsměvem řeknu - co nejdřív."
Simonka P.: "Neprišli o nič. Dostali však veľa a to najcennejšie, čo môže žena od života dostať. Dieťa je ten najväčši, najkrajši a najuprimnejši dar, aky môžeme my ženy mať, bez ohľadu na to, či ho vychovame same alebo s partnerom. Deti sa nám odvďačia najlepšie ako vedia. Vedia úprimne ľúbiť a prežívať radosť, či rozveseliť maminku, ak je smutná. Rodinu si plánujem a vlastne (ne)plánujem založiť. Kedy to príde, vtedy to bude ! Verím v lásku, verím v silu..v moc prítomného okamihu."
Veronika O.:"deti mladých mamičiek majú to najväčšie šťastie lebo budú mať svoju matku dlhšie pri sebe, majú to najväčšie šťastie lebo budú dlhšie milované, určite neprišli o nič v živote rozhodli sa darovať nový život a to je to najkrajšie na celom svete, moc, ktorú má v rukách málo kto, ja ..."
Denis G.:"Tak ak dovolíš ja len tak v stručnosti k tým otázkam. 1.Trošku sa uponáhľali, ale šak ich život (hlavne nech sa dobre o to malé starajú). 2. o mladosť 3. minimálne po doštudovaní a nájdení si práce, ktorá ma bude živiť rovnako ako aj moju partnerku a malé.


Zaujímali ma názory okolia, ako to vnímajú, aké majú pocity, lebo ja neviem aké to je žiť napr. si ten vysokoškolský život na inetrnáte a oni zase nevedia aké to je byť rodičom(zatiaľ). Preto som chcela o tom napísať článok ako to berú ľudia.
A VY BY STE AKO ODPOVEDALI NA TIETO OTÁZKY?


11 komentárov:

  1. 1.) Myslím si, že je jedno, či je matka mladšia či staršia, dôležité je ako sa ona sama cíti a ako je na materstvo nastavená. Pretože vek v tomto nehrá žiadnu úlohu. Skôr ich obdivujem, že sa rozhodli tak ako sa rozhodli, ja som na to odvahu nenašla.
    2.) Nemyslím si, že by tým že sa stali matkami skôr o niečo prišli. Možno mali ťažší štart čo sa týka financií, alebo vlastného bývania, ale inak si myslím, že ak si myslia že o niečo prišli, neskôr si to môžu vynahradiť.
    3.) Ja som sa pre založenie rodiny rozhodla po tridsiatke. Tak som to cítila, tak som bola nastavená, bolo to moje rozhodnutie. Je to iba a len na žene, je to jej telo jej život. A mať dieťa skôr len preto lebo sa to má, a pritom nemať k dieťaťu žiaden cit ani vzťah je od veci. Bohužiaľ, poznám také príklady, nie jeden nie viac, a je mi z toho smutno. Hlavne kvôli tomu bábätku, ktoré sa na svet nepýtalo samo. Nič nie je horšie, ako keď sa žena nechá k niečomu dotlačiť, hoc vnútorne o tom nie je presvedčená.
    TOŤ môj názor.
    Inak, tiež som párkrát rozmýšľala, prečo si môj syn asi vybral nás za rodičov, a napadlo nám len jedno vysvetlenie, asi bude tiež tak príjemne strelení ako sme my, a to už je na ňom vidieť od malička. Pudlík by si asi ťažko hľadal cestu k dobermanom.
    A na záver môjho krátkeho komentu, tento nový dizajn je fajn, prehľadnejší a príjemnejší :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vybrala jsi nakonec moc pěkný design! :)
    A teď odpovím na Tvé otázky, snad mé odpovědi nebudou moc mimo :D.

    1) Co si myslím o mladých rodičích? Nejdříve bych chtěla napsat, že jsem ráda za páry, co spolu vydrží. Ty sis našla skvělého chlapa a jste taková krásná rodinka, ale vím, že spousta jedinců by toto neunesla. Každopádně já před Vámi smekám, protože vím, jak náročné to bylo, je a ještě bude. Jelikož studuji, tak by to pro mě bylo nějak nepředstavitelné.
    2) Toto by mě taky zajímalo. Osobně si myslím, že vzalo, ale taky mnohé dalo a možná ještě víc :).
    3) A kdy si plánuji založit rodinu? Noooo, zatím ještě ani není ten budoucí tatínek, takže se asi vše bude odvíjet od toho. Koho potkám, s kým se seznámím a tak. Pak už to asi bude na nás obou, jak to společně uvidíme.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. 1) ja vždy rada sledujem mladé maminky alebo mladé páry, ktoré majú už bábätká. A najmä, keď sú tak okolo môjho veku a mladšie. Vždy mi to príde také milé a vždy sa nad tým zamyslím, aké by to bolo, keby som už ja mala teraz bábo. Ako by som to zvládala, ale pravdupovediac, fakt si ani neviem predstaviť, akoby som zvládla sa postarať o malé bábo. :-) Obdvivujem ich. A najviac ma teší, že u každej maminky, či je staršia a či mladšia, vždy je na každej vidieť, že sú spokojné a šťastné. Či už bábo neplánovali alebo áno, vždy na nich proste vidieť tú radosť, že ich majú. :-) Ten pocit, chcem zažiť určite aj ja. :-)

    2) Či prišli o niečo v živote? To musí povedať každý sám za seba. Každý má inú povahu. Zatiaľ čo jedna rada trávi čas s kamarátmi na oslavách,chatách, diskotékach a podobne, tá by určite povedala, že prišla o mladosť a že si ju neužije, tak ako má. Ale ak je baba taká, že týmto veciam nedáva prednosť a radšej si občas výjde niekam s kamoškou, je radšej so svojou rodinou a nefláka sa po nociach kade tade, tak tá určite povie, že o nič neprišla ale práve naopak. Život im dal a nie zobral. :-)

    3) Ja by som najradšej aj hneď. :-D ale samozrejme, nie je to také jednoduché. Momentálne sme len nedávno prišli bývať do svojho a stým je samozrejme spojené veĺa výdavkov, platenie hypo, nájmu, jedlo, a všetkého, čo k životu patrí. Veď nič nie je zadarmo, a preto by sme chceli radšej počkať, kým začnem poriadne pracovať aj ja a aby sme čo to našetrili, vyplatili niečo aj z hypo, proste aby sme sa mali lepšie a aby sme aj bábu mohli dať čo najviac ak sa bude dať. :-) Pretože z jedného platu a ešte tu u nás, by to bolo dosť ťažké. :-) Ale snáď o tie dva rôčky sa už začneme snažiť, ak bude všetko klapať tak, ako si to plánujeme. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. držím palce dúfam že to vyjde ♥ a dakujem

      Odstrániť
  4. Sama mám mladé rodiče. Mně je 18 a jim je 39, dost to ovlivnilo můj názor na mladé rodiče :)
    1. Obdivuji jejich obrovskou sílu to zvládnout. Obdivuji jejich boj nejen proti světu, ale často i proti svým nejbližším, kteří jim říkají jak si kazí život. Myslím, že jsou to strašně krásné rodiny. Miluji, když potkám mladou rodinku. Je to roztomilé :)
    2. A o co? O stres? O diskotéky? O alkohol? Ne... Nemyslím si, že o něco přišli. Protože oni budou mít čas všechno dohnat ve 40, což je stále krásný věk. :) Myslím, že jim to spíše dá než vezme. :)
    3. Je mi 18 a už dlouho nad tou otázkou přemýšlím. Já bych přírůstek brala klidně věhem studia na vysoké. Podle mě se to dá nějak zvládnout. Popřípadě pozastavit. No, ale jelikož není ani tatínek, tak asi není nad čím moc přemýšlet :D Každopádně ideální věk mi přijde 19-25 :)

    http://gabux-creativity.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je miloučký článek! :)
    1. Osobně nikoho neznám. A vlastně celkově o mladých rodičích slyším jen díky tvému blogu. :) Upřímně, máte všichni můj obrovský obdiv a respekt. Se mnou by nejspíš malé dítě nepřežilo. Nevím, jak bych se finančně zajistila (vím, že v mém případě by to byli rodiče, ale kdybych byla v cizí kůži...), nevím jak bych vůbec těhotenství zvládla, celkově mi rodičovství přijde jako nevětší věda světa na kterou nelze připravit a mladí rodiče to mají dvakrát tak těžší. Respekt, obdiv, úcta...
    2. Pro mě by to byla šance cestovat po celém světě, i když vím, že je to možné i s mimčem. Tak osobně bych se bála riskovat. Ale co není teď může být později. Takže upřímně si myslím, že nic podstatného to není. Spíše získáváte! :)
    3. Sama nevím, nechám to osudu. V mé hlavě je teď jen můj budoucí rok v Americe, dodělání střední školy a skok na vysokou. :)

    Jinak design je krásný!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bylo mi 19, když jsem před pár týdny porodila dcerku a nelituji toho. O nic jsem nepřišla. Diskotéky atd, to není nic pro mě, to vím od svých 15let. Dítě je to nejhezčí a nejcenejsi co může žena mít ��

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥