štvrtok, 5. mája 2016

Dar ženy

Rozhodla som sa písať článok, ktorý sa týka každej jednej nás, ženy! Pred nedávnom som bola na jednom nazvime to "ženskom stretnutí" a rozoberali sme aj takéto témy. Mnoho žien sa o tom bojí hovoriť? Prečo? Pretože je to také fúuuj, alebo že je to nechutné atď. No práve toto obdobie je pre nás veľmi dôležité. Ženy sú ako príroda. Našou úlohou nie je byť vyrovnané. Aj keď môžeme cvičiť jogu, robiť meditácie, to samozrejme pomáha k vypnutiu a ustáleniu či uvedomeniu si niečoho. Ale určite každá z nás už počula, že sa správame príliš emocionálne, precitlivene či až hystericky....Spýtam sa takto? Videli ste už vyrovnanú prírodu? tzv. stále rovnakú, ktorá sa nemení? Nie? No tak teraz som nás prirovnala k prírode. K tomuto článku ma inšpiroval jeden článok, tak som sa o tejto téme rozhodla písať aj ja. Veľmi mi dal veľa a chcem sa o to s vami podeliť nie je to len pre  ženy, ale aj pre mužov, aby vedeli aké sme my osobnosti, koľko musíme zniesť. Ak sa dokážeme spojiť citlivo svojho partnera so svojím fungovaním a energiami, ktoré v nej prevládajú, bude to pre neho veľkým darom nazvime to tajný manuál. Ak sa žena miluje so svojím mužom v čase menštruácie, je to veľký dar a jej energia je pre muža veľmi liečivá




„Byť ženou je úžasný dar a mať ženské telo je nádherná skúsenosť.“

Žena je veľká cyklická bytosť. Keď máme svoje dni mali by sme byť samé so sebou,   tak ako to robila v minulosti ženy, keď mali mesiačiky, išli do stanov a chceli byť samé, nie kvôli tomu, že boli špinavé, ale kvôli tomu, aby mohli byť spojené so sebou. Cyklus ženy sa začína počítať prvým dňom menštruácie. To už každý vieme. Niekde si to možno zapisujete buď máte stiahnutú v mobile appku, do diára či kalendára. Podľa toho vieme aké energie môžeme čakať. Energeticky však začíname až vtedy keď nám skončia mesiačiky. Vtedy vstupujeme do veľmi dynamickej fázy Panny. Je super, že môžeme vnímať tieto energie vo svojom vlastnom krásnom tele.

Dynamická fáza(fáza Panny – 7. až 13. deň cyklu): Naša energia smeruje von. Chce sa nám obliekať farebnejšie, sme také veselšie a máme radosť zo života. Máme dosť sebavedomia a energii. Menštruácia sa nám skončila  a my máme kopec energie a sily.
-          sústredenie, plánovanie, nadšenie a motivácia, odvaha riskovať, výborná pamäť, rozhodnosť
-          ČO robiť v tejto fáze? – zdravo stravovať, cvičiť, skoncovať so zvykmi, menej spať, viac času tráviť na vzduchu, pracovať na niečom čo nás baví.
Expresívna fáza(fáza Matky – 14. až 20. deň cyklu): Sme práve v čase ovulácie. Teraz sme pripravené sa deliť o t=uto energiu deliť s niekým iným. Sme veľmi spoločenské a milujúce. Práve v tejto fáze sme pripravené na rozmnožovanie. Preto sme také ,, nadržané“ a prejavuje sa to aj na našom napr. šatníku.


   zameranie na ľudí, produktivita, flexibilita, podpora, empatia, emočná vyrovnanosť, dobrá fyzická aj duševná kondícia
-          ČO robiť v tejto fáze? - nadväzujme vzťahy, chodiť často do prírody, ľudí sa fyzicky dotýkať, tvoriť a hrať sa, tráviť čas so svojím partnerom, mať rado samú seba
Kreatívna fáza(fáza Čarodejnice – 21. až 28. deň cyklu): Ľudia ju označujú pod pojmom PMS(predmenštruačný syndróm).  Nie je to doslova syndróm, je to výbušnosť energie ženy. Preto to má nazov fáza Čarodejnice, pretože ona je výbušná a aktívna, avšak nesmeruje von ako Panna, ale smeruje dovnútra. Čím viac v sebe potláčame v sebe niečo , tým viac sme potom výbušné.
-          nezávislosť, kontrola, kreativita, intuícia, vzostup emočnej citlivosti, pokles energie, zameranie na problémy
-          ČO robiť v tejto fáze? – odpočinok, viac spánku, cvičiť, zapisovať si svoje sny/pocity/myšlienky, napotláčať emócie, neveriť negatívnym myšlienkam, spojiť sa so svojou intuíciou.
Reflektívna fáza(fáza Vedmy – 1. až 6. deň cyklu):Naše ženské telo je pripravené na hlbokú vnútornú prácu. Je to hlboká očista, menštruačnou krvou, odídu z nás všetky pocity, ktoré už nechceme, témy, ktoré sme už spracovali atď. Preto v tejto fáze si doprajme viacej byť samé so sebou. V tejto fáze mám chuť byť stále sama, viac odpočívať, len tak sedieť a nič nerobiť, snívať, písať, alebo čítať – toto všetko je v poriadku.
-          tvorivá reflexia, púšťanie a odpúšťanie, zameranie na pocity,


-             
Dúfam, že vám tento článok páčil dal vám niečo do života + dozvedeli ste sa niečo nové :)

12 komentárov:

  1. Presne tak ako opisuješ sa v tých jednotlivých fázach aj cítim. :) Teraz zrovna v tej dynamickej pociťujem, že by som chcela strašne veľa vecí plánovať a neviem čo všetko a vadí mi, že všetci ostatní sa tvária tak... neviem, pomalo. :D
    A páčilo sa mi to prirovnanie k prírode.
    Zaujímavý článok a dodal mi aj trochu takej sebaistoty, nezhnusovať sa nad tým čo je našou súčasťou. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jsem ráda, že ses nebála napsat vše tak otevřeně. Tak jak to opravdu je. Je to naší součástí a mělo by se to přijmout. Mám pocit, že už spousta mužů dokázala tohle přijmout jako součást nás všech, ale jsou stále tací, kteří námi stále opovrhují a tvrdí, jak je to nechutné. Já to beru jako zázrak přírody. Řekla bych, že i ty fáze jsou přesné. I když mně to často celé ovlivňuje moje depkařství, takže to bývá tak, že týden předtím jsem velmi nesvá, během toho nechci, aby mě někdo viděl a po tom úspěšném týdnu se cítím neskutečně čistě....jak tělem a duší, avšak někdy (jako třeba teď) je situace naopak a jsem stále nervozní, chci být sama a nevidět žádného muže (na ženy to nespadá, výjimečně). Zítra bych měla po dlouhé době vidět jednoho kamaráda (dlouhá historie) ale vůbec nechci a nevím, jak to mu napsat. Stále to odkládám!
    -EVA
    Rainbow Journeys

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tohle byl absolutně fantastický článek! Asi nikdy jsem nečetla zajímavější text. Nikdy mě ani nenapadlo takhle nad tím přemýšlet, ale když se zamyslím je to logické a sedí to do písmene. Fascinující. Děkuji za podělení se s tak úžasnou myšlenkou :)

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zaujímavý článok, ani som netušila. Hoc som vedela, že som svojím cyklom ovplyvňovaná, a naozaj najviac som pociťovala ten PMS. Môj muž už oveľa skôr ako ja vedel, že dostanem menštruáciu. Naprogramoval sa na mňa skôr, ako ja sama. Veľmi dlho som si nevedela zvyknúť na svoje ženské telo, a dlho som si priala zobudiť sa ráno ako muž.
    Až oveľa neskôr som si pripustila svoju ženskosť a je to oveľa jednoduchšie. Už ma netrápia také bolestivé kŕče, aj som spokojnešia a vyrovnanejšia... aj si viac užívam prítomnosti svojho muža.
    Vďaka za článok a pochopenie, prečo v jeden deň ho mám chuť sa s ním milovať od rána do večera a v jeden deň ho mám chuť uškrtiť vlastnými rukami :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý článok a krásne upravený blog, vyzerá to tu oveľa jednoduchšie ako bol ten posledný dizajn :)
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ako sa hovori v jednoduchosti je krása :) a dakujem

      Odstrániť
  6. Zajímavý článek :) Já osobně na nějaké energie moc nevěřím a ani na určité fáze, ale věřím, že spousta lidí ano. U mě se to projevuje všelijak. Ale pokud nemám zrovna bolesti, tak to u mě nikdo nepozná :) ale rozhodně zajímavé téma:))

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥