sobota, 21. mája 2016

Svetový týždeň rešpektu k pôrodu 20,05-27,05

Pekný deň vám prajem moji čitatelia,
dnes píšem článok o svetovom dni rešpektu k pôrodu. Písala som dávno článok o Vedomom pôrode  
--> KLIK , no dnešný článok bude venovaný práve pôrodom. Poznám ženu/matku, ktorá rodila doma. Má z toho nádherný zážitok. Rozprávali sme sa o tom na jednom tzv. ženskom stretnutí, ktoré bolo v NR v čajovni. Sedeli sme tam asi tak 3h a prvý krát som sa tam cítila ako medzi svojimi. Nemala som s ničím problém, totálne sme sa tam všetky ženy otvorili, sedeli sme na stoličkách v kruhu a rozpávali sme sa. Dozvedela som sa kopu vecí a dalo mi to veľa do môjho života. Určite sa v budúcnosti chcem zúčasniť na ďalšom stretnutí. Ak bude tak určite napíšem.



A k veci : Každoročne v máji je jeden týždeň vyhlasovaný za Svetový týždeň rešpektu k pôrodu (viď www.smar.info). Každoročne v máji vyhlasuje aliancia AFAR vo Francúzku Svetový týždeň rešpektu k pôrodu. Jeho cieľom je rôznymi aktivitami upozorniť na to, že pôrod má dosah nielen na ženu - rodičku a jej najbližších, ale na celú spoločnosť. Snaží sa ho zbaviť tabu, s ktorým sa táto téma potýka a pomáha pri presadzovaní najnovších výsledkov vedeckých výskumov do pôrodníckej praxe.

Tak ako aj sa som mala prirodzený pôrod to znamená bez žiadnych medicínskych zásahov. Na konci si budete môcť prečítať príbeh. Tie reči o epiduralkách alebo o vyvolaváčkac si nechajte pre seba. Tento článok potom ani nečítajte pretože je smerovaný k prirodzenému pôrodu. Inšpirovala som sa na tento článok od tejto blogerky - http://cajazpalaca.blogspot.sk

Čo nedostatočne rešpektujeme na pôrode?  
  1. Nedovoľte, aby váš pôrod bez vážnej príčiny vyvolávali, či urýchľovali!
  2. Verte si, že dokážete svoje dieťa porodiť a svoje odhodlanie i osobné priania ohľadom pôrodu tlmočte pôrodníckemu personálu! (napíšte si svoj pôrodný plán
  3. Prvý kontakt - vznik lásky. Dochádza akoby k „partus interruptus“ - prerušenému pôrodu v dôsledku príliš výkonných profesionálov. Pôrod ale nie je chirurgický zákrok, je to udalosť nesmierneho biologického významu. 
  4. Nenechajte si odniesť svoje dieťa – vaše dieťa patrí vám a vaše prsníky sú pre neho najvhodnejšou formou kŕmenia! Prvé priloženie: prvým kontaktom s bradavkou, prvými kvapkami kolostra novorodenec dostáva potrebnú glukózu a prvé imunologické látky. Zároveň cez kožu bradavky, svojimi slinami, dáva matkinmu telu informáciu, aké protilátky má v budúcnosti tvoriť.
  5. Imunita - Koža dieťaťa je v maternici „sterilná“, prechodom pôrodnými cestami a po narodení sa začína osídľovať baktériami. 
  6. Bezproblémové odlúčenie placenty, znižovanie krvnýcstrát a dobré zavinovanie maternice.
  7. Slovenskí zdravotníci sú v drvivej väčšine odborne veľmi zdatní, ale často im ešte chýba kvalitný ľudský rozmer. Veľká vďaka tým, ktorí dokážu byť s citom a zmyslom pre prirodzenosť odbornou podporou a zábezpekou v úžasných chvíľach príchodu nového človiečika na svet!
10,07,2014
Môj pôrod ani neviem, kde mám začať , kontrakcie som prežívala doma lebo mi neodtiekla plodová voda až potom, keď začali silnieť tak som si uvedomila: "aha to už asi nastal čas" medzitým ako som bola doma som si dávala horúce kúpele, precádzky s maxom(pes) + sedenie/cvičenie na fit lopte, ešte som písala kamoške, že  to už prichádza tak ma ukľudňovala. To sa písal deň 25,07,2014. Kontrakcie úplne začiatočné sa začali v noci pred tým dňom a pokračovali až do večera. Potom o 17:55 sme došli na gynku. Lekár mi povedal, že už som otvorená na 6cm a ideme na sálu to bolo o pol siedmej večer. A tam sa to začalo. Na začiatok ccem napísať, že som chela rodiť do vody, ale vraj sa nedalo(áno vane na to máme aj vodu, lenže naším doktorom je lepšie, keď sa vám pozerajú na slučne povedané pindu, ešte sedíte / ležíte na koze, čo je proti gravitácií, lebo tlačíte nie dole ale v nejakej divnej polohe). V tele matky by mali prevládať - endorfíny a u mňa naopak ovládol ma adrenalín. Tie koncové kontrakcie ani neviem povedať. To je naozaj bolesť. Bolesť, ktorá sa dá prežiť. No bola som tak smedná. že som mala až modré pery a oni mi nedali za celý ten čas vodu. Môj organizmus bol na bode mrazu. + ešte mi priviazali nohy o kozu, takže som na tej koze bola totálne priviazaná zviazaná bez vody. Pýtam sa doktora prečo ste mi priviazali nohy. A on na to: "To preto, aby ste nás nekopli a aby sme lepšie videli. " A teraz sa sústreď na tlačenie pod takýmto stresom. Ešte že som tam mala dulu, ktorá mi hovorila presne čo mám robiť, zavrela som oči a počúvala som len ju. A o 20:10 prišlo na svet malé orličatko : ELLIS VIVIEN 3700g , 52cm. Viem, že potom mi ju hneď priložili na hruď mala som ju tam 2h, prisala sa mi na cicu. Sala jej plač prestal. Začala som ju celú pozorovať. Na sále som bola ešte pretože sa mi sťahovala maternica. Potom ju odniesli na vyšetrenia. No popri tom ma zašívali. Pichli mi injekciu ale môžem povedať napísať , že toto bolo ešte horšie ako samotný pôrod. Trvalo to pol hodinu kým ma zašili. Pri tomto som kričala áno aj keď tam bola ell aj som si zarešila lebo ten pocit keď ťa zašívajú tam dole za živa ajajajaj :-( Nie nechcem vás týmto vystrašiť , len keď budete rodiť tak si treba potrebne premyslieť, kde ako a čo majú s vami robiť. A to nepíšem aké ochotné sestričky tam boli, kebyže nemám na izbe tak super mamičky ktoré mi pomáhali podali vodu a to som došla na izbu o pol noci, vymenili mi plienku čo som mala pod sebou lebo ochotné sestričky mi nepomohli, ešte boli nervózne že čo ich vyrušujeme. No a ráno o pol šiestej budíček ja som ani vstať nemola krútilo sa mi v hlave(mala som problémy so železom počas tehu, málo červených krvienie) povedala som sestričke, že sa mi krúti v hlave a ona že to je normálne, sprcha ma oživý(čo je pravda vyšla som zo sprchy ako nový človek), no došla som pre sprchu a čo sa mi nestalo - odpadla som - som sa prebudila až keď ma sestrička fackala. Potom som vošla do sprchy. Čím to bolo spôsobené - málo tekutín, málo červenýc krvieniek. Možno keby mi dali tú vodu pri pôrode nič by sa nestalo ale..... Určite druhý pôrod chcem prežiť inak. Možno by som sa dala aj na domáci pôrod, alebo hypnopôrod bez týchto doktorv, len dula....ale to budem riešiť keď bude na ceste druhé dieťa.  


Určtie si pozrite/vypočujte videjko, je dlhé, ale počúvajte ho na miesto kukania pred TV alebo počúvania rádia. 

Písala som aj kamoške, ktorá žije v Británií. A odpísala, mi že ona sa nemá načo sťažovať.: 

"Ta vieš...
Tu v uk môžeš jesť, piť pri pôrode (šak jedla som buchty na pare medzi kontrakciami😂) počúvať vlastnú hudbu. Priateľ/manžel pri pôrode je zadarmo nemusíš nič platiť. Všetky utlmovacie veci su tiez zadarmo tak isto aj tá injekcia do chrbta čo si jak ochrnuta more len neviem jak sa to teraz volá 😂😂 nastrih len keď treba, šijú len keď treba. Klystir žiadny 👍 prides porodiš a ak je šecko ok na druhý deň ideš domov 😃 môžeš rodiť jak chceš aj dole hlavou keď ti to bude pohodlne. Dostaneš masáž keď si povieš 😃 proste top. Tu neni sa čo sťažovať." - maťka


Pekný deň vám prajem. Dúfam, že som vás nevystrašila, ani to nebolo mojím zámerom. Pôrod je rande naslepo. Njakrajšia udalosť v živote. Len si treba uvemiť, že na tú najkrajšiu udalosť treba mať super spomienky od začiatku až do konca. Žiaden adrenalín, ale žeby prevládali endorfíny. Pamätajte, že nie ste v tom sama, ale vaše dieťa je v tom tiež. ♥

16 komentárov:

  1. Hlavne, že si porodila a zvládla to a máš zdravé dieťatko. Všetko dobré so sebou nesie aj niečo zlé, ako tuto, bolesť pri pôrode... AKurát to musí byť super rodiť v UK :D Hoci, mojim hudobným vkusom by pôrodníci asi neboli nadšení xD Každopádne super článok :D
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekný článok :-). Som rada, že som ťa inšpirovala. A hlavne sa z našich príbehov musíme inšpirovať a poučiť, aby sme nabudúce mohli za naše práva pri tomto krásnom akte viac bojovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Panebože O.o Tyto články mě vždy děsně děsí...hlavně to tvoje šití, božínku :D Ale i tak chci tři děti :DDD Když jsem to oznámila mamce tak se vyděsila a jen řekla, ať ještě pěkně čekám :D Tak jsem jí uklidnila, že ještě nemám ani střední a partnera :D Hádám, že teď je v klidu, jelikož pořád mluvím o dětech. Každopádně zpět k porodu....pro mě je to opravdu něco zázračného a nepředstavitelného a každá maminka je por mě hrdinka! Četla jsem dost o domácím porodu v bazénku. I jsem viděla dokument jednoho českého páru, který žije v UK. :) A bylo to v celku rozkošné... :) Nicméně, nevěděla jsem,že se dělají i takovéhle porodní srazy...to je skvělé! :)
    -EVA
    Rainbow Journeys

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Teda... Sice si mě nechtěla vyděsit, ale vyděsila! Jaký šití zaživa! :D Pane bože... :D
    Ale jo... Stále chci 2 až 3 děti :D
    Každopádně jsi to přežila a máš krásnou dcerku, takže to za to stálo! ♥
    Já jen teda asi odjedu rodit (za pár let!) do UK... O:)

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja plánujem mať viac detí , nie ostat len pri jednom :D

      Odstrániť
  5. ahoj pozývam ťa na giveaway ktorá sa koná na mojom blogu ;)

    http://alexxiewstyle.blogspot.sk/2016/05/vikend-za-nami-prva-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  6. pekny prispevok, skoda, ze sa viac nepise o tychto temach!


    Pozyvam na letnu GIVEAWAY, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/05/rexona-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pokaždé, když si přečtu nějaký podobný článek o porodu, tak to ve mně zanechá strašně zvláštní pocity. I když ještě nemám věk na to zakládat si rodinu, vždycky mě takové povídání fascinuje. Já osobně mám teda prozatím názor, že děti nechci (i když věřím, že až budu mnohem starší, tak změním názor), protože porod je něco, co ve mně vyvolává strach, a tak si říkám, panebože, kéž bych v budoucnu měla naprosto hladký porod, jestli nějaké děti kdy budu plánovat. Každopádně pokaždé obdivuji ty maminky, které to všechno zvládly ať už byla bolest jakákoliv, včetně tebe. Musí to být nádherný pocit držet v náručí něco, pro co jsi toho tolik obětovala, aby to přišlo na svět zdravé! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to super pocit a ďakujem za komentár ♥

      Odstrániť
  8. No tý jo. Myslím, že by u porodu měly být hodné, milé a laskavé setřičky i doktor. Vždyť to musí být hrozné, když s člověkem takto zacházejí. Teď si mě docela vystrašila teda ;);)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ou tak to ma mrzí že som strašila :D

      Odstrániť

ďakujem za každý komentárik♥