nedeľa, 12. júna 2016

INTERVIEW ALEBO ROZHOVOR S MLADOU MAMIČKOU #10

Dobrý večer,
po dlom času som tu s interview - s kamarátkou Deni ♥ Poznáme sa, ak si dobre pamätám od kedy mám Ell. Sú skoro tak isto rovnako starí. Tak poďme nato. 



Ako sa voláš?, koľko máš rokov?.., vlastne napíš niečo o sebe nejakú stručnú charakteristiku, aby sme vedeli o kom čítame:
Ahoj, volám sa Deni, mám 20 rokov a synčeka, s ktorým si užívam každučký moment. Obaja milujeme prírodu, takže čas najradšej trávime vonku. 

Aká bola prvá tvoja reakcia, keď si sa dozvedela, že si tehotná ?
Ja som o tehotenstve tušila od začiatku, ale po potvrdení testom som cítila radosť, no zároveň aj zmätok a strach z novej situácie vzhľadom na môj vek a okolnosti (mala som čerstvých osemnásť). Ale svoj malý zázrak v brušku som od prvej chvíle milovala, u lekárky mi vyhŕkli slzy šťastia. Také boli moje pocity z tehotenstva.

Reakcia rodičov, okolia, tvojho partnera?
Čo sa týka okolia, reakcie neboli úplne príjemné, ale teraz je už všetko fajn.

Aké máš pocity z toho, že si mamička?
Pocity z toho, že som mama? Myslím, že kto to nezažil, tak to nedokáže úplne pochopiť a mamám ten dokonalý pocit nemusím opisovať. 

Čo by si odkázala druhým budúcim mamičkám ?
Tým, ktoré otehotneli neplánovane, chcem popriať veľa síl a vzdať hold, že sa rozhodli, ako sa rozhodli. Verím, že toto rozhodnutie neoľutujete nikdy. Zvládnete to. Mamy sú silné. A možno ešte odkaz pre všetky nastávajúce mamičky – máte sa veru na čo tešiť. :-D Tým, ktoré otehotneli neplánovane, chcem popriať veľa síl a vzdať hold, že sa rozhodli, ako sa rozhodli. Verím, že toto rozhodnutie neoľutujete nikdy. Zvládnete to. Mamy sú silné. A možno ešte odkaz pre všetky nastávajúce mamičky – máte sa veru na čo tešiť. :-D

Čo zaberá na tvoje dieťa keď plače?
Keď moje dieťa plače, tak sa ho snažím upokojiť podľa potreby. Keď sa buchne, tak pomojkám a pofúkam...a vlastne pre nič iné už ani neplače. Ale to mojkanie zaberalo vždy pri hocičom.

Ako si vychutnávaš chvíle, keď si sama bez dieťaťa ?
Sama bez synčeka nie som takmer nikdy. Sme spolu 24/7 na malé výnimky, keď si idem zacvičiť. Vtedy je v detskom kútiku, užíva si hru s deťmi a ja sa snažím trochu vyventilovať. 

Keď si unavená, tak čo pre to robíš aby si si oddýchla?
Keď som unavená, tak nejako prežívam deň a večer si ľahnem spolu s dieťaťom.




Ako si uspávala dieťa, keď išlo večer spať?
 Keď bol bábätko, tak som ho hrozne veľa nosila na rukách, hojdala, alebo zaspal počas kojenia. Ostalo mu to doteraz, že pri ňom musím ležať, kým si vypije mliečko a zaspí. A hoci ma to niekedy zdržiava od inej práce, užívam si tieto momenty, keď ma moje dieťa tak veľmi potrebuje. Postupom času ma bude potrebovať čoraz menej a občas ma ovládne smútok z toho neskutočne rýchlo plynúceho času.

Čo je najťažšie na mamičkovaní ?
Na mamičkovaní je zo začiatku ťažké zmieriť sa s tým, koľko ľudí vo svojom živote stratíte. Zmena priorít, to je ten spúšťač. Nakoniec ale vstúpia do života iní, váš život chápajúci ľudia. Pre mňa osobne sú ťažké aj niektoré rána, keď som totálne unavená, najradšej by som ešte aspoň hodinu – dve spala a synček do mňa hučí „mama, mama, mama, mama, mama....“, až kým neotvorím s ťažkou biedou oči. :-D

Ako by si opísala jednou vetou svoju materskú dovolenku?
Nádherný čas strávený s najmilovanejšou osobou môjho života. Aj keď to môže vyznieť ako klišé, je to tak.

     Niečo vtipné zo života tvojho dieťaťa ?
      Vtipné chvíle sa dejú každú chvíľu. Posledná sa stala pred chvíľou, keď som syna okríkla, lebo naschvál vybral rukou z polievky rezance a kydol to na stôl a potom len sklonil hlavu, akože tu ani nie je a oči tak prevrátil dohora smerom na mňa a moju mamu, aby nenápadne očekoval situáciu a my sme už nezadržali prísne pohľady a vybuchli do smiechu. Ten smiešny pohľad ale opísať nejde.

     Stal sa ti už trapas nejaký keď si bola v spoločnosti so svojím bábom?
Trapasy sa nám asi nestali žiadne, lebo si na nič nespomínam. Nepríjemná situácia ale bola, keď sme mali návštevu, ja som piekla koláč a syn bol pri mne. Pár sekúnd mojej nepozornosti a vylial mi plnú fľašu oleja na stôl, všetko stieklo na zem. Olej bol všade. Čistila som to ešte týždeň. Ale ten jeho skúmavý pohľad... 

     Aký máš názor na mamičky, ktoré koja na verejnosti ?
 Kojenie je úplne prirodzená záležitosť, takže si myslím, že ak my môžeme piť, kde len chceme, prečo by sme to mali odopierať našim bábätkám? 

    Stretávaš sa aj s inými mamičkami v tvojom okolí ?
 S inými mamičkami sa stretávam len na detských ihriskách a keďže sme sa presťahovali úplne preč, nepoznám tu ešte veľa ľudí. Chce to trochu času. 

    Čo máš najradšej na správaní svojho dieťaťa?
 Na správaní svojho synčeka mám najradšej to, keď mi príde dať pusku, objať ma alebo mi urobiť moooja mama. Tieto momenty sú najkrajšie.


   S čím sa najradšej hraje a čo najradšej robí?
 Ako správny chlapec sa hrá najradšej s autami, bagrami, traktormi, ale rád si aj skladá rôzne puzzle, stavby z kociek a zábavku si nájde kdekoľvek. Zo zrolovanej karimatky má koníka a z rolky od toaleťáku má mikrofón. Predstavivosť detí je úchvatná. :-D

    Charakterizuj svoje dieťa tromi prídavnými vetami.
Vnímavý, láskavý, spoločenský, a takého ho zbožňujem.


     Aké otázky by vás ešte zaujímali zo sveta mamičkovania, ktoré by som mohla pridať do interview

8 komentárov:

  1. Roztomilé, vypadá to, že malý je opravdu zlatý =). Hezký rozhovor a doufám že se jim oběma bude dařit :).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne :) Podle textu slecna nejspis s tatinkem miminka neni, to je hodne smutny. Ja sama bych se miminku nebranila, ale jsem realisticka a nejdriv si chci byt jista, ze mu budu moct dat vse, co potrebuje :)
    BLOND SITE

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekný rozhovor, nech sa darí :)

    http://theflemmieux.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥