pondelok, 1. augusta 2016

a čo čítaš ty?

Pekný (upršaný) deň vám prajem, 
kde sú tie horúčavy a slniečko? Kedy už bude normálne leto? 
No dnešný článok bude o knihách, ktoré mám prečítané na mojej super poličke. Samozrejme čítala som aj iné knihy, ktoré som mala požičané, či už od kamarátky, priateľa alebo z knižnice. No moja knižná zbierka, dúfam, že bude väčšia. 
  
moja zbierka kníh♥
"Ľudia u vás pestujú päťtisíc ruží v jedinej záhrade a nenachádzajú v nej to, čo hľadajú. A predsa by mohli nájsť, čo hľadajú, v jedinej ruži alebo kvapke vody. – malý princ"
  
Aká je moja najobľúbenejšie kniha? 
MALÝ PRINC.  Túto knihu som čítala už keď som bola malá pochopila som ju inak ako keď som si ju prečítala teraz ako dospelá osoba. Spisovateľ mal pravdu dá sa pozrieť na tú knihu z iných pohľadov - ako dieťa a ako dospelák. Veľmi pekné myšlienky sú tam a citáty. No pamätám si ako malá som obdivovala obrázky v tej knihe, aj na to, že som ju prednášala už neviem na akej súťaži asi v štvrtom ročníku. Odporúčam pozrieť aj film no najprv si prečítať knihu.  
Akú knihu práve čítam? 
greya - áno mán všetky časti 50 odtieňov sivej prečítané a na MDŽ(alebo na Valentína?už ani neviem :D ) som dostala knihu a ešte ju nemám dočítanú. Je to z pohľadu Christiana, jeho myšlienky, proste mužský pohľad. A musím povedať, že ma zaujala viacej ako klasická z pohľadu ženy. Film 50odtieňov sivej ma nezaujal po pol hodine som ho vypla, ale kniha je kniha tu sa to potvrdilo. Avšak úžasná paródia na film je 50 odtieňov čiernej pri tom som sa riadne rechlila.   

Aké knihy mám v zbierke?(moje NAJ)
Moje najobľúbenejšie -->
  • Kristína Farkašova - SOM MAMA "Rozprávanie o materstve s takým nadhľadom a s takou láskou ako sa to podarilo Kristíne Farkašovej v knihe som mama je úžasné. Odporúčam knižku každej mame, alebo aj tým, ktorí majú dlhú chvíľku a chcú sa zasmiať. Pretože Matilda a Ela alebo ako ich autorka volá, dve knedle, sú zdrojom zábavy a potešenia 24 hodín denne. Humor, ktorý srší z každej stránky je trefný a nápaditý. Pomocou neho opisuje svoje každodenné starosti a povinnosti tak živo, že sa razom ocitáte v jej byte a vidíte ako Matilda a Ela žužlajú klasické literárne diela alebo pijú s mamou "akožekávu". Vrelo odporúčam, stránky ubiehajú jedna radosť, pobavila som sa :)" + ako darček mám k tomu tetovačky.
  • Jill Smokler - Spoveď šialenej matky + Byť matkou (nie je) prirodzené (obidve časti.)toto nie je manuál pre rodičov či príručka (tých je na trhu dosť a pravdepodobne ste ich čítali viac, ako si dokážete priznať). Toto je skôr štít, ktorý vás ochráni. Materstvo je, keď sa stále cítite tak trochu chorá, ale nikdy nemáte možnosť si tú bezradnosť poriadne užiť. Ak ste sa niekedy čudovali, prečo sa nikto nikdy neunúval vám povedať, aké to v skutočnosti je mať deti, alebo máte pocit, že vám všetko padá na hlavu, kniha Byť matkou (nie) je prirodzené vám ukáže, že v tom nie ste vôbec sama. Nie ste jedinou matkou, ktorá chce stráviť Deň matiek tak ďaleko od detí, ako sa len dá a nie ste ani jediná, ktorá má nepriateľov vo veku deväť rokov. Pridajte sa k Jill a jej armáde „šialených matiek“, ktorých misiou je prežiť a ktoré sú prepojené hlbokou láskou k ich deťom a vedomím, že materstvo nie je vždy jednoduché.
  • Adele Faber, Elaine Mazlish - Ako hovoriť, aby nás deti počúvali - nie je o kniha ako vychovávať, rôzne metódy/ formy alebo tabuľky, sú tam skutočné príbehy a ako by sme sa mali zachovať, píšete si tam poznámky, z pohľadu matky a otca, čo je super, pri tejto knihe si aj niečo uvedomíte. Lebo výchova dieťaťa nie je taká jednoduchá ako sa zdá, každé dieťa je iné, treba sa navzájom pochopiť. Presne táto kniha je o tom :) Inak táto kniha, ktorá získala pochvalu od detských psychológov, psychoterapeutov a rodičov na celom svete, vás naučí, ako môžete mať poslušné deti aj bez trestania a kriku.
  • Andy Winson - Mysli, konaj, zbohatni - Dostala som ju na moje meninky od priateľa s vlastným podpisom Andyho. Je to super človek veľký motivátor, ktorý sa venuje osobnostnému rastu. Je popredným slovenským šíriteľom (NLP) Neurolingvistického programovania a tiež jediným medzinárodne certifikovaným inštruktorom firewalkingu na Slovensku. Bola som na jeho semináry v Blave a môžem povedať, že mi dal veľa. V septembri ideme na ďalši až 3-dňový seminár, tak sa tešíme. Ak sa zaujímate o takú oblasť odporúčam ho♥. Táto kniha ma naučila ako zaobchádzať s peniazmi, čo s nimi robiť a ako správne šetriť.
  • Šrí Šrímad, Bhaktivédánta Svámí Prabhupáda - Vedecké poznanie duše - Dnešná doba sa vyznačuje hmotným pokrokom, ktorý vzbudzuje údiv, ale zároveň so sebou prináša problémy. Žijeme v spoločnosti plnej zmätku a otázky týkajúce sa osudu ľudstva sú aktuálnejšie než kedykoľvek predtým. Dokážeme sa postarať o svoju budúcnosť? Aký je zmysel života? Odkiaľ pochádzame? Čo sa s nami stane po smrti? Autor odpovedá na tieto otázky jedinečným a praktickým spôsobom- z pohľadu védskeho poznania-najobsiahlejšej a najstaršej vedy na svete. Je to iná kniha skôr spirituálna. Mám rada takéto veci a rada si niečo také prečítam, je to úplne iný žáner. 

ďalšie knihy

                                                      A VAŠE NAJ SÚ AKÉ?


„Človek, ktorý nečíta knihy, nemá žiadnu výhodu oproti tomu, ktorý nevie čítať.“
– Mark Twain

Zdroj: http://citaty-slavnych.sk/autori/mark-twain/?q=31521

4 komentáre:

  1. Pekná zbieročka. Ja už neviem kde knihy dávať, moja knihovníčka je preplnená, a už robím druhé rady na policiach. Mne ako knihovníčke to vadí, ale musím počkať, kým bude čas na vyrobenie novej. Ale nemyslím, že i to my bude stačiť.
    Malý princ je moja TOP TOP, a ešte milujem Paula Coelha, od neho mám kompletnú zbierku. Ale určite sa nájdu i iné, je ich množstvo.
    Farkašovú som tiež čítala, najskôr blog a potom i knihu a príjemne som sa pobavila. Ale ak budeš mať niekedy možnosť a chuť, odporúčam ti z takéhoto žánru Deníček moderního fotra od Dominika Landsmana. Pohľad otca na materstvo. Ja som sa neskutočne bavila, tiež je to taký iný pohľad.
    Ja knihy jednoducho milujem, veď to vieš aj z môjho blogu. Tak príjemné čítanie, a množstvo krásnych nových kníh s krásnymi myšlienkami prajem :-)

    Deníček moderního fotra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já mám dvě oblíbené knihy - jednou je Tereza Racquinová od E. Zoly (krásný naturalismus) a druhá samozřejmě Ten, kdo stojí v koutě ♥. To jsou takové mé dvě topky :). Jinak Zola je můj oblíbený spisovatel, takže mám teď dvě knížky od něj, tak jsem na ně zvědavá :3.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkná sbírka! 50SOG jsem četla taky, stejně tak i Malého prince, i jako audioknihu :). Já miluju JK Rowling, EM Remarque, O. Wild. To jsou moje srdcoví autoři :).

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥