streda, 3. augusta 2016

Keď sa sen stane skutočnosťou ♥

 „Už mám dosť svojej dennodennej depresie (občas) zo života, sedenia na gauči a sledovania filmov. Samé plienky, jedlo, plač, rev, piskot,varenie, pranie...Už dosť!“

Možno vám to príde divné (veď som matka, ale som aj človek ..), ale dala som to zo seba von. Dlho som hľadala niečo, kde prekonám svoje hranice. Miesto, kde môžem prekonať samú seba a svoje sily, mať na srdci pocit, že som urobila niečo významné pre svoje telo a dušu. Úplnou náhodou, ale presne v pravý čas, podišiel ku mne priateľ a povedal mi: "čo by si povedala na to keby sme šli do Nórska?" zamyslela som sa najprv nad malou (ako inak) kto s ňou bude (áno bude to svokra). Ale podstatné je, že ideme na 6 dní do Nórska. Ja milovník cestovanie, prírody a turistiky ♥ inak povedané  - Tuláctvo je silná, vrodená túžba objavovať a cestovať. K tuláctvu ma viedli rodičia, neskôr som mala super partu s ktorou som cestovala a objavovala a teraz, keď sme rodina sa toho nevzdám. Ešte, že mam partnera ktorý je taký tulák ♥  



Svet je obrovský a nádherný. Väčšina z nás žije a zomrie v rovnakom rohu, v akom sa narodí a nikdy z neho nič neuvidí. Nechcem byť ako väčšina.

Chceš si splniť svoj sen zajtra? Tak buď pripravený pre to  niečo dnes obetovať.
Dnešná technologická, po peniazoch hladná a úspechom posadnutá spoločnosť robí túto myšlienku často nemožnou a tak nepokladáme podobný život za „prijateľný“. Takže sa držíme toho, čo vieme. Ideme do školy, získame titul, dostaneme prácu v nejakej spoločnosti a (ak máme aspoň trochu šťastie), tak dostávame občasné prémie. A takéto sme ovečky celý život. Robíme len to čo nám bolo prikázané. Ale kde sú naše sny a ciele? Ste len ďalšou ovcou, ktorá sa prispôsobila zaškatuľkovaného  svetu.
Nechcem posudzovať moju generáciu (už aj tak to robím). Aj ja sledujem účty a nie len jeden, slintám nad každou fotkou keď vidím ako sa cestuje a v hlave si zostavujem list želaní čo spravím „kým zomriem...“.Všetky peniaze čo zarobíme spravia náš život jednoduchším, to je pravda. Ale, či už veríte v niečo alebo nie, nič z toho si po smrti so sebou nevezmete do hrobu . Podľa mňa je lepšie si vziať so sebou nejaký zážitok, že na smrteľnej posteli sa mi premetie krásny život. A môžem si povedať: áno dokázala som to ♥ . A teraz komentáre typu: "veď nie každý na to má, ja si to nemôžem dovoliť, ja nemám čas, .. " OK - ak nemáš čas, je to na zamyslenie potom si treba položiť otázku: "Mám rád cestovanie? Chcem cestovať? Až potom môžem nad niečím sa zamýšľať. Teraz vám dokážem, že sa dá za lacno cestovať. Len vyčkaj kus klasu. Ale myslím si, že život by nemal byť iba o materiálnych veciach.(áno aj ja si rada kúpim triko a šminky, ale šak viete jak to myslím.)


 

Ako sa dá lacno cestovať ?
Uskutočnenie sna vlastne nie je otázka peňazí, ale času.
Nemusíš si šetriť na celú cestu alebo na roky cestovania. 
Stačí na začiatok a potom využi svoje skúsenosti a vedomosti na zarobenie si na cestách. 
Nemrhaj čas ďalším pýtaním sa otázok, ale začni pre to niečo robiť – začni šetriť, robiť si plány a zisťovať koľko potrebuješ eúr.
 budget – rozpočet


Tak čo? Zamysleli ste sa? Radi cestujete?

8 komentárov:

  1. To je super. Ani som si nemyslela, že cestovanie je také jednoduché. Škoda len, že dobrodružný duch sa nachádza len vo mne, a môj chlap i môj syn sú momentálne vo fáze, ja nikam nejdem. Bohužiaľ, i priatelia nejako nezdieľajú môj entuziazmus pre cestovanie. A tak budem musieť počkať ešte rok, kým syn nepodrastie natoľko, že vydrží bez didy, a vrátim sa o pár rokov späť, keď som cestovala sama a vôbec som sa pri tom necítila divne. Vďaka za inšpiráciu a dodanie odvahy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ou skoda tak to pod s nami do norska :D

      Odstrániť
  2. cestovanie je fajn, ale nieje to pre mňa také dôležité. Podľa mňa, je skôr podstatné aký život si žil/a (keď už si spomínala tu smrtelnú postel a to premietanie života) a nie to čo si zažila. Myslím, že oveľa väčšiu hodnotu má ak človek vo svojom živote urobil dostatok dobrých vecí(niekomu pomohlo napr.), ako to koľko zážitkov si odnesie do hrobu. Dobré činy tu zostanú, zážitky zomierajú s nami. Tým, ale nechcem povedať, že nemáme právo si niečo dopriať aj pre seba. To, že si niečo doprajeme je vlastne ako liek a aj ten najodolnejší človek môže byť niekedy chorý. Obzvlášť z tohoto (dnešného) šialeného sveta.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sanozrejme ze zivot nie je o cestovani dobre si to napisala pekne velmi ❤

      Odstrániť
  3. Jen tak dál, člověk prostě potřebuje vypadnout z téhle debilní reality.
    Každopádně díky za komentář na blogu, už jsem ti tam napsala odpověď.
    Díky moc, hlavně za návštěvu. A hodně štěstí blogerko :P

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Teda Norsko zní uplne skvele! Určitě si to užijete :)

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥